Google Yerel İşletme SEO - HİÇBİR YERDE OLMAYAN ŞİFRELER

Gruplarımıza üye olmak için; 05307946161 numarasına whatsapptan yazabilirsiniz.

Arkadaşlar merhaba, ben Mehmet ÖZTÜRK...
BAŞTAN SÖYLEYEYİM, SİZDEN MADDİ BİR ŞEY İSTEMİYORUM,
BU TİCARET DEĞİL. BENİM İSMİMİ BİLMENİZE DE GEREK YOK ASLINDA YANİ REKLAM V. S'de YAPMIYORUM.

Konumuz uzun, başlarda sıkmak istemiyorum direkt konuya nasıl yapacağımıza geçeceğim. Ben sizden maddi bir şey beklemiyorum şuan. Ortaklaşa bir sistem gerçekleştireceğiz ve bundan, burada sabırlı olan, söylenenleri uygulayan herkes faydalanacak. Teferruatlı işler, ancak
yerel bölgenizde aramalarda en üst kısımlarda çıkmak veya bu özelliğinizi devam ettirmek için, herkes bence buna değer. Aşağıda bahsedeceğim olay ile "Yerel İşletme SEO Hizmetleri" diye sistemimize dahil olduğunuz sürece iş alabilir, bu işi sistem kaydını devam ettirmek zorunda hissedenlerle hep beraber yapabiliriz. Sizden komisyon v.s isteyen yok. Siz de başkası için ortak havuz hizmetinde üzerinize düşeni yapacaksınız sadece... Daha açıklayıcı olacağım, şimdi işleyişten bahsedeyim, Hepimiz az çok Google ile içli dışlıyız ki burada toplandık. Bu sır küpü arama motorunu, karşınızda bir insan varmışta onu yönlendirmeye çalışıyormuşuz gibi düşünün. Yani demek 
istediğim, işimiz bir insan zekası gibi kapsanmış yapay zekayı yönlendirmek...

Görüyorum sağda solda, Google My Business (bundan sonra "GMB" olarak anacağım) linkini paylaşarak yorum isteyenler var. Google, sizi kategorinizde yukarılara çıkarmak için  yorum sayılarınıza bakıyor ancak bu örnek verdiğim arkadaşların anladığı gibi değil. GMB 
hesaplarımızda, görüntüleme sayısı, web sitemize girenlerin sayısı, arama yapanların sayısı kaydedildiği gibi perde arkası, sizin göremediğiniz veriler de kayıt ediliyor. Sadece yorumla olsa bu iş, 1 yorum almış, onda da düşük puanlanmış bir işletme, bazen 50 ve yüksek puanlanmış bir işletmeden yukarıda olabiliyor. Bunların olmaması için yapılacakları ve sebeplerini listeleyeceğim şimdi. Başta söylediğim gibi bu iş bedava :) Burada önemli olan organize olmak,
organik olmak. 

Kayıt Oluşturma:

1- Yerel hesaplarımızda, telefon numarası kısmına yerel kodlu numara girin. Yerel (sabit) numara,
Google'a daha fazla güven veriyor ve verilerin daha doğru olduğu algısını oluşturuyor.

2- GMB hesabımızı oluştururken, en aktif anahtar kelimeyi işletme unvanının yanına girin. 
Örnek: Mehmet Taksi yerine; Mehmet Taksi - 7/24 Sarıyer Taksi Durağı.
Örnek: Öztürk Diş Hekimliği yerine; Öztürk Diş Hekimliği - Pendik'te Diş Doktoru

3- GMB'yi aktif bir sosyal medya hesabı yönetiyor gibi, işletme sektörü ile ilgili etiketlerle, görsel ve videolarla en geç haftada 1 paylaşım yapın. Ürün ekleme kısmını, firma açıklama kısmını 
dolu tutun. Kullandığınız her kelime / kelime öbeği, Google aramalarda işaret edilmeniz açısından 
önemli. 

4- İşletmeniz, yerel bölgenizin ne kadar merkezinde ise aramalarda o kadar iyi noktada çıkarsınız.
Eğer merkeze uzakta ise merkezde herhangi bir adreste paravan şube ekleyin. 

5- Yerel işletmeyseniz, misal hırdavatçı; hizmet verdiğiniz tüm mahalleleri tek tek girin. Ve bir
hizmet bölgesi kısmına MUTLAKA Türkiye geneli seçeneğini ekleyin. (Sebebini açıklayacağım)

6- Tek tek açıklamayayım da, kısaca size doldurmanız için sunulmuş tüm formları doldurun. Formları doldururken DOLDURMAYA dikkat edin. Yani diyelim emlakçısınız. "Hizmetler" kısmına; boş kalmasın diye "Emlak hizmetleri" yazıp bırakmayın; x bölgesinde kiralık daire, satılık daire, müstakil ev ve kiralık dükkan gibi gayrimenkul hizmetlerinde kaliteli hizmet veren emlak danışmanı ofisiyiz. Aynı zamanda kiralık depo, satılık villa portföylerimiz için lütfen irtibata geçiniz... Gibi 
anahtar kelimelerinizi içeren, dolu dolu içerikler girin. 

7- Logo ekleyin.

8- Çalışma saatlerinizi, 24 saat değil belirli mesai saatleri ekleyin. 23 Nisan, 19 Mayıs gibi günleri iş yeriniz kapalıysa kapalı olarak işaretleyin (Bu günleri işletmeyi açtığınız gün bile işaretleyebilirsiniz, o günlerin yaklaşmasını beklemenize gerek yok)

9- İşletmenizin GMB mesaj iletişim kısmını aktif edin. 

10- İşletmenize yüklediğiniz resimlerin adlarını anahtar kelimeniz olarak değiştirin. Boşluklarda tire (-) kullanın.

İşleyiş:

1- GMB hesabınızı, aktif bir sosyal medya hesabı yönetir gibi kullanın. Tabii ki mangal resimlerinizi paylaşmayın :) İşle alakalı etiketler ve görseller yayınlayın. Bana sorarsanız her gün bunu yapın
ancak en geç haftada bir paylaşın.

2- İşletmelerinizin sosyal medya hesaplarında veya şahsi hesaplarınızda, harita linklerini paylaşın.

3- İş yerinize adres tarif ederken, konum atmayın, işletme linkliniz hazırda bulunsun, o linki paylaşın ve bu linke tıklayarak misafiriniz/müşteriniz adresinize gelsin. (Aktifliğinizi arama 
motoruna gösterin.)

4- İşletmenizin ürün vitrinine aktif olarak yeni ürünler ekleyin, öncekileri arada güncelleyin.

5- Arada 360' fotoğraflar yükleyin. (telefonunuzun böyle bir özelliği yoksa uygulamalarda bu tür programlar temin edebilirsiniz.)

Dışarıdan Destek alma:

Olayda forvet kısmını bu aşama kapsıyor, golü buradan atacaksınız.

1- Günde EN FAZLA 2 yorum alın.

2- Kayıt Oluşturma 5. madde de söylediğim kısım burada devreye giriyor; Türkiye'nin her tarafında konumu kayıtlı olan kullanıcılardan yorum alacağımız için hizmet bölgemiz Türkiye genelini kapsıyor izlenimi vermek durumundayız. Yoksa hizmet bölgenizin dışından gelen etkileşim, spam uyarısı verecektir. 

3- Diyelim yorum yapacak arkadaş Ankara'da ikamet ediyor ama yorum yapılacak işletme İstanbul'da. 
Bu durumda sizin işletmenizden önce İstanbul'da başka bir işletmeye yorum yaptırın. (Aynı sektör 
olmasın) Burada, arama motoruna, "spam değilim, bu şehirde başka işletmelerle de ilgileniyorum" 
izlenimi vermiş olursunuz. 

4- Yorum alacağınız kişilere link atarak "buna yorum yap" demeyin. Organik algısı vermeniz ve anahtar kelimeniz de düzeyinizi artırmanız için, yorum yapacak kişiye anahtar kelimenizi söyleyin, arama motorunda kendisi işletmenizi bulsun. Ve;

- Telefonla arama tuşuna bastırın, (işletme numaranız arama sayfasında gözüksün)
- İşletmenizin yol haritasını açtırarak yol güzergahı isteyin. Konum kaç saat gösteriyor? Diyelim 10 saat. O an ki saatten en az 10 saat sonra aynı şekilde o işletme alanına girdirin ve yorumunuzu  öyle talep edin. Yani arama motoruna şunu söyleyin (mecaz); ben bu yeri fark ettim, gittim, hizmetimi 
temin ettim ve memnuniyetimi dile getiriyorum. 

5- Yorum yapan kişiye, önceki yüksek puanlı yorumları (en azından 3-5 adetini) beğendirin. (Yüksek puan vermiş arkadaşın söylediklerine katılıyorum, doğru söylüyor izlenimi verdirin)

6- Yaptırdığınız yorumlar en az 2 cümle, anahtar kelimeler barındıran, sektörünüzle ilgili olmalı ve devrik cümle olmamalı. (Siz yorumunuzu yazın bence çünkü yorum yaptırdığınız kişi sektörünüzü ve anahtar kelimelerinizi bilmeyebilir)

7- Yorum yaptırdığınız kişilere, işletme görselinizi atın ve GMB hesabınızda görsel paylaşmasını isteyin.

8- Yorum istediğiniz kişilerden arada GMB hesabınız üzerinden size mesaj yazmasını da isteyin ve hızlı şekilde cevap verin.

Tüm yazılarımızı okuduysanız, kayıtlı numaralarınızla sizleri üyelik kodlarınızı belirleyerek WhatsApp gruplarımıza ekleyeceğiz... Bu işlem biraz sürebilir, eşsiz iş birliği organizasyonu için lütfen bize biraz zaman tanıyın. 15.03.2020 tarihinde ilk çalışmalarımıza başlamış oluruz :)

Gruplarımıza üye olmak için; 05307946161 numarasına whatsapptan yazabilirsiniz.
İŞLEYİŞİMİZ NASIL OLACAK?